ERASMUS

AKREDYTACJA

Założenia projektu "Akredytacja mobilność nr 3"



Program szkolenia

Dzień 1 - 30.09.2024 : Wymiana nowych praktyk szkoleniowych

Wprowadzenie do Cosvitec i miasta Neapol z perspektywy międzykulturowej. Prezentacja narzędzi
e-learningowych oraz projektu EDU-GAME, wymiana dobrych praktyk. Zapoznanie się podejściem
do edukacji opartym na grach oraz grywalizacji. Omówienie znaczenia idei „uczenia się przez całe życie”.

Dzień 2 – 01.10.2024 : Włączenie społeczne

Omówienie projektów Cosvitec i NGO Sinergie w zakresie równości płci, luki płacowej, praw człowieka i demokracji. Omówienie narzędzi wspomagających włączenie w edukacji – technologie wspierające równy dostęp dla wszystkich, szczególnie osób wykluczonych z powodu niepełnosprawności, opieki nad dziećmi, braku wykształcenia, wieku.

Dzień 3 - 02.10.2024 : Rola sztucznej inteligencji

Analiza wpływu sztucznej inteligencji na edukację dorosłych, dyskusja na temat korzyści i zagrożeń. Przy pomocy tego tematu uczestnicy będą mieli okazję do podniesienia kompetencji zarówno językowych, jak i komunikacyjnych podczas debaty w międzynarodowej grupie.

Dzień 4 - 03.10.2024 : Zarządzanie zespołem

Prezentacja narzędzi do zarządzania zespołem i monitorowania działań w projektach międzynarodowych, a także wspierających proces komunikacji, planowania, zarządzania czasem. Uczestnicy poznają również najpopularniejsze aplikacje wykorzystywane do planowania rozwoju
we własnym zakresie, a także do tworzenia scenariuszy zajęć edukacyjnych dla grup.

Dzień 5 – 04.10.2024 : Metody motywacyjne

Przegląd pedagogicznych metod motywacyjnych, takich jak edukacja nieformalna, nauka na świeżym powietrzu i gry edukacyjne. Skupienie się na metodach budowania i podtrzymywania motywacji, które wspierają słuchaczy w podnoszeniu kompetencji i promują ideę „uczenia się przez całe życie”. Podsumowanie kluczowych punktów uczenia się. Końcowa ocena kursu i informacje zwrotne. Walidacja efektów uczenia się i nadawanie certyfikatów.   

Program obejmuje łącznie 5 godzin szkoleniowych dziennie, łącznie 25 godz.

Rezultat 1: Ulepszone umiejętności zarządzania grupami wielokulturowymi i wielojęzycznymi

Powiązana tematyka, umiejętności lub kompetencje:

Relacje Międzykulturowe

Opis:

Kurs koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi zarządzania grupami międzykulturowymi, w tym kompetencji językowych oraz technik stosowanych w środowiskach wielokulturowych. Omówione zostaną również idee, postawy i mimowolne zachowania związane z nieuświadomionymi uprzedzeniami. Kurs obejmuje także sposoby promowania integracji społecznej, pomagając zarówno członkom zespołu, którzy mogą czuć się wykluczeni, jak i całym grupom w akceptowaniu osób postrzeganych jako „outsiderzy”.

Rezultat 2: Większy poziom uczestnictwa i motywacji w środowisku edukacyjnym

Powiązana tematyka, umiejętności lub kompetencje:

Innowacyjne Metody Nauczania

Opis:

Ten aspekt kursu koncentruje się na wdrażaniu i zróżnicowaniu nowych metod dydaktycznych zaprojektowanych w celu angażowania studentów i członków zespołu w proces nauczania i szkolenia. Kurs zawiera informacje o najlepszych praktykach podtrzymywania zainteresowania, zwłaszcza w skomplikowanych scenariuszach (np. praca z klientami o niskiej motywacji oraz w grupach wielokulturowych). Omówione zostaną różne sposoby wykorzystania narzędzi cyfrowych i prezentacji do angażowania uczestników, które zachęcają słuchaczy do samodzielnej nauki w domu. Kurs obejmuje również nowatorskie wdrożenie innowacyjnych metod nauczania, takich jak gry edukacyjne, nauka oparta na grach i grywalizacja.

Rezultat 3: Większa umiejętność korzystania z aplikacji cyfrowych i narzędzi edukacyjnych

Powiązana tematyka, umiejętności lub kompetencje:

Narzędzia Cyfrowe

Opis:

Kurs obejmuje wykorzystanie narzędzi cyfrowych do tworzenia materiałów dydaktycznych i lekcji. Uczestnicy będą mieli możliwość pracy z narzędziami do projektowania graficznego, animacji oraz sztucznej inteligencji, by opracowywać angażujące i estetycznie atrakcyjne plany i scenariusze zajęć. Program kursu obejmuje także wykorzystanie metod ilościowych i jakościowych do oceny efektów nauczania oraz zastosowanie schematów automatycznej oceny wyników uczniów.

Rezultat 4: Rozwój kompetencji w zakresie równości płci i włączania społecznego

Powiązana tematyka, umiejętności lub kompetencje:

Równość Płci i Włączenie Społeczne

Opis:

Kurs omawia najnowsze osiągnięcia w zakresie równości płci oraz wartości wspólnych dla projektów europejskich. Uczestnicy zapoznają się z projektem Gender Equality Future Project oraz celami ONZ w zakresie zrównoważonego rozwoju (SDGs). Program obejmuje analizę wskaźników równości płci i strategii na rzecz inkluzji społecznej.

W ramach kursu omówione zostaną również zagadnienia, takie jak luka płacowa, niedostateczna reprezentacja kobiet na stanowiskach kierowniczych, ograniczony dostęp do edukacji oraz przemoc ze względu na płeć. Zajęcia prowadzone będą w formie interaktywnych warsztatów, które umożliwią uczestnikom dzielenie się doświadczeniami i opracowywanie rozwiązań dostosowanych do ich lokalnych kontekstów.

Rezultat 5: Wartości demokratyczne i aktywność obywatelska

Powiązana tematyka, umiejętności lub kompetencje:

Demokracja i Udział Obywatelski

Opis:

Kurs ma na celu wspieranie edukatorów w promowaniu demokracji i aktywnego obywatelstwa poprzez lepsze zrozumienie zasad równości, praw człowieka i instytucji demokratycznych. Uczestnicy poznają sposoby integracji tematów demokratycznych w różnych przedmiotach akademickich oraz znaczenie udziału w wyborach. Kurs obejmuje również zajęcia praktyczne, takie jak debaty i projekty na rzecz społeczności, które umożliwią uczestnikom zdobycie doświadczenia w angażowaniu społecznym.

Załączniki

Europejski plan rozwoju
Europejski plan rozwoju.pdf 1456 KB
Prezentacja - Akredytacja mobilnosci nr 3
Prezentacja - Akredytacja mobilnosci nr 3.pdf 1685 KB