Zmiany w obsłudze klientów urzędów pracy od 1 czerwca 2025 r. - Powiatowy Urząd Pracy w Malborku

Zmiany w obsłudze klientów urzędów pracy od 1 czerwca 2025 r.

Print Drukuj

Informujemy, że w związku z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących rynku pracy i służb zatrudnienia, od 1 czerwca 2025 r. wprowadzony zostaje nowy model współpracy z osobami bezrobotnymi oraz poszukującymi pracy.

Każdy klient zarejestrowany w urzędzie pracy zostanie objęty opieką dedykowanego doradcy ds. zatrudnienia. Do jego zadań należeć będzie m.in.:

  •  prezentowanie dostępnych ofert pracy
  • udzielanie informacji o możliwych formach wsparcia
  • pomoc w zaplanowaniu indywidualnej ścieżki zawodowej

​​​ Sposób kontaktu z doradcą zostanie uzgodniony przy pierwszym spotkaniu w Urzędzie i może przyjąć jedną z poniższych form:

  • osobiste spotkania w urzędzie
  • rozmowy telefoniczne
  • kontakt drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą

Nowa organizacja pracy ma na celu zapewnienie bardziej efektywnego i dopasowanego do potrzeb wsparcia w aktywizacji zawodowej.

Pamiętaj! Twoim obowiązkiem jest kontakt z doradcą ds. zatrudnienia co najmniej raz na 90 dni.

Od 1 czerwca 2025 roku możesz być w ewidencji osób bezrobotnych przez okres do 3 lat.

Informacje o publikacji dokumentu


5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz