Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy: nowe obowiązki pracodawców i weryfikacje urzędów pracy - Powiatowy Urząd Pracy w Malborku

Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy: nowe obowiązki pracodawców i weryfikacje urzędów pracy

Print Drukuj

W odpowiedzi na zmieniające się przepisy i potrzeby rynku pracy, wprowadzono nowe zasady dotyczące zgłaszania ofert pracy przez publiczne podmioty. Poniżej przedstawiam najważniejsze informacje dotyczące tych zmian:

Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy

  • Publiczne podmioty mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy.
  • Urzędy pracy będą weryfikowały firmy, które zgłaszają oferty pracy pod kątem posiadania zaległości finansowych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, w Krajowej Administracji Skarbowej oraz Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
  • Każdy pracodawca będzie posiadał indywidualne konto na portalu praca.gov.pl - umożliwiające zgłaszanie ofert pracy i ubieganie się o wsparcie finansowe.

Ofertę pracy do urzędu pracy można zgłosić poprzez:

  • indywidualne konto pracodawcy/przedsiębiorcy na platformie praca.gov.pl,
  • przesłanie formularza pocztą elektroniczną,
  • kontakt telefoniczny,
  • wizytę u doradcy ds. zatrudnienia w siedzibie urzędu pracy.

Oferty pracy upowszechnianie będą w bazie ofert pracy ePraca (dotychczas Centralna Baza Ofert Pracy).

Informacje o publikacji dokumentu


5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz