PUP w Malborku Najaktywniejszą Instytucją Dnia Przedsiębiorczości

Print Drukuj
Dziś oficjalnie możemy pochwalić się Państwu uzyskanym tytułem Najaktywniejszej Instytucji Dnia Przedsiębiorczości 2021 roku przyznanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

 
Dlatego przedsiębiorczość?

Od wielu lat przedsiębiorczość znajduje się w kręgu naszych głównych działań. Zdajemy sobie bowiem sprawę, jakie ma ona znaczenie dla rozwoju firm i jak wypływa na lokalny kapitał społeczny. Nie postrzegamy jej jednak wyłącznie jako kompetencji bezpośrednio przypisanej  działalności gospodarczej.  Pracując z klientami stosujemy dużo szerszą definicję uznając ją m.in. za gotowość do wykorzystania posiadanej wiedzy podczas realizacji różnych działań, otwartość na zmiany, inicjatywność (w życiu społecznym, zawodowym czy nawet osobistym), umiejętność wykorzystania nadarzających się szans, podejmowania wyzwań itp.
Jest to zatem cecha, którą powinien rozwijać i kształtować każdy z nas. Gdzie i kiedy spytacie? Najlepiej już od najmłodszych lat. Podczas zabawy, w przedszkolu, w szkole, w pracy, przy rozwijaniu hobby, gotowaniu i pieczeniu, a nawet uprawianiu sportu.

Jak włączamy się w jej kreowanie?

Działamy intuicyjne dostosowując formę działań do oczekiwań naszych odbiorców. Staramy się dotrzeć do różnorodnych grup.  Oto kilka przykładów:
  • Od  wielu lat współpracujemy z młodzieżą i na rzecz osób młodych wchodzących na rynek pracy w celu jak najlepszego przygotowania jej do wejścia na rynek pracy. Realizujemy projekty, które pobudzają do działania, takie jak międzypokoleniowy projekt Poł@ączeni finansowany przez Fundację Santander, konkursy „Wzorcowy system motywacji pozafinansowe generacji multitasking", „Zawód moich marzeń". Organizujemy porady zawodowe- wspierając młodzież w wyborze właściwej ścieżki zawodowej, której podstawą są predyspozycje klienta – wykorzystujemy do tego celu sprawdzone narzędzia. Prowadzimy w szkołach zajęcia dot. rynku pracy.
  • Jesteśmy głównym inicjatorem działań ukierunkowanych na rozwój przedsiębiorczości w ramach Tygodnia Przedsiębiorczości, współpracujemy z jednostkami edukacyjnymi, organizacjami pozarządowymi oraz pracodawcami i jednostkami budżetowymi z terenu powiatu i gmin – łącznie rokrocznie zapewniamy tydzień pełen wrażeń, wiedzy i nowych umiejętności. Organizujemy bowiem warsztaty, konkursy, gry, czy też wykłady skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych itp.
  • Od 2018 roku bierzemy udział w konkursie POLPROM promującym działania skierowane do młodzieży. Uzyskane nagrody i wyróżnienia (których mam już cztery J) mobilizują nas do szukania nowych narzędzi współpracy z młodzieżą, dlatego nie spoczywamy na laurach – Rozwijamy się i Działamy!!!
Przykładem mogą być tworzone (gra planszowa pn. Świadomy wybór, czy Myślę „Inicjatywność" -mówię „Młodość" – widzę „Nowe spojrzenie na potencjał miasta"- gra miejska pobudzająca inicjatywność) i wykorzystywane (Cashflow, Chłopska Szkoła Biznesu, Kalambury) gry, czy przeprowadzone przez ekspertów/mówców/trenerów wykłady:
  • Wykład o poszukiwaniu pracy i pomysłu na siebie,
  • "Chcę być kimś, czyli jak osiągnąć cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone",
  • „Co ma mózg do gadania?" Czyli jak dobrze komunikować idee, projekty i siebie,
  • „Biznes szminką pisany".
  •  Nie zapominamy też o najmłodszych. To dla nich organizujemy wizyty studyjne w lokalnych zakładach pracy, tak by mogli poznać nowe zawody.
  • Promujemy firmy, które powstały w ramach środków pozyskanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Malborku (Targi Pracy, Targi Przedsiębiorczości, publikacje: np. Orły w biznesie), czy organizujemy działania networkingowe w celu nawiązania współpracy pomiędzy tymi przedsiębiorstwami;
  • Prowadzimy też badania rynku, pozyskujemy środki UE i dokonujemy prognoz rozwoju powiatu – np. publikacja Wczoraj, Dziś i Jutro.
Każde z podejmowanych przez nas działań ma charakter długofalowy. Monitorujemy je, poddajemy wewnętrznej ocenie - ewaluacji, a następnie modyfikujemy dostosowując do potrzeb młodzieży. Chyba, że nie trafia ona do naszej grupy docelowej – bo i tak się zdarza, wtedy szukamy nowych pomysłów. Jak się komunikujemy – Instagram, Facebook. To nasz kanał, przestrzeń bez której nasza młodzież nie wyobraża sobie już życia. I chyba dzięki nim my też.
Informacje o publikacji dokumentu