Weryfikacja konta organizacji
- W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS).
Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce – Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu – Wnioski pozostałe.
- W przypadku wnioskowania dodatkowo o dodanie reprezentanta organizacji – do wniosku należy dodać załącznik z upoważnieniem/ pełnomocnictwem. Aby móc dodać reprezentanta organizacji winien on także posiadać uwierzytelnione konto osobiste na portalu praca.gov.pl.
W sytuacji gdy tut. Urząd z ogólnie dostępnych rejestrów, nie będzie mógł zweryfikować tożsamości osoby, wezwie do stawiennictwa w Powiatowym Urzędzie Pracy w
Malborku, w celu okazania niezbędnych dokumentów.
Na podstawie wniosku PGP-WKOKR złożonego przez portal praca.gov.pl pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku dokona weryfikacji konta organizacji oraz doda reprezentanta organizacji, co jednocześnie będzie uwidocznione w systemie praca.gov.pl. W celu sprawdzenia statusu złożonego wniosku należy wybrać organizację za pomocą pola „Kontekst" oraz wejść w zakładkę sprawy – stan spraw.
Weryfikację konta organizacji i dodanie reprezentanta organizacji można dokonać także osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku składając wniosek w wersji papierowej.