Powiatowy Urząd Pracy w Malborku ogłasza nabór wniosków w sprawie zawarcia umów o zorganizowanie prac interwencyjnych na okres do 6 miesięcy w ramach projektu pn. „Otwarty rynek pracy - aktywizacja zawodowa w powiecie malborskim (I)" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszy Europejskich dla Pomorza (FEP 2021-2027)
Termin naboru:
28.08.2023 r. – do wyczerpania środków
Decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku, pok. 12, II piętro, al. Armii Krajowej 70, 82-200 Malbork.
Uczestnicy projektu – osoby, które mogą zostać skierowane na prace interwencyjne:
Osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku, z utrudnionym dostępem do rynku pracy. Zgodnie z przyjętą przez Instytucję Zarządzającą definicją są to osoby:
- bezrobotne do 30 roku życia (w wieku 18-29),
- bezrobotne długotrwale,
- bezrobotne powyżej 50 roku życia,
- bezrobotne korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,
- bezrobotne posiadających co najmniej jedno dziecko do 6 roku życia lub co najmniej jedno dziecko niepełnosprawne do 18 roku życia,
- bezrobotne niepełnosprawne.
1.Wsparcie realizowane na rzecz osób w wieku 18–29 lat musi obligatoryjnie obejmować zakres tematyczny co najmniej jednej z Inteligentnych Specjalizacji Pomorza (ISP):
- ISP 1 – Technologie offshore i portowo-logistyczne;
- ISP 2 – Technologie interaktywne w środowisku nasyconym informacyjnie;
- ISP 3 – Technologie ekoefektywne w produkcji, przesyle, dystrybucji i zużyciu energii i paliw oraz w budownictwie;
- ISP 4 – Technologie medyczne w zakresie chorób cywilizacyjnych i okresu starzenia.
Link do informacji nt. ISP: Inteligentne Specjalizacje Pomorza - prezentacja.
2.Udział osoby w wieku 18–29 lat w projekcie będzie każdorazowo poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych. W razie potrzeby poziom kompetencji cyfrowych będzie musiał zostać uzupełniony szkoleniem na które urząd skieruje wskazaną osobę. Powyższe może wydłużyć okres między złożeniem wniosku a skierowaniem osoby do pracy, nie wpłynie to jednak na skrócenie okresu organizacji prac interwencyjnych.
Wymagania stawiane Organizatorom:
- prowadzenie działalności gospodarczej przez okres co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- nie zaleganie z opłacaniem: danin publicznoprawnych (np. podatki, opłaty lokalne), składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
- podmiot/ pracodawca ubiegający się o organizację prac interwencyjnych nie mógł być karany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy,
- spełnienie warunków niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w określonym sektorze,
- złożenie poprzez wypełnienie załącznika nr 5 do wniosku o organizację prac interwencyjnych deklaracji zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończeniu prac interwencyjnych (po okresie 9 m-cy) na kolejny okres co najmniej 3 miesięcy (okres 3 miesięcy oznacza co najmniej 90 dni kalendarzowych) na podstawie umowy o pracę w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy (1/2 etatu)
- wywiązanie się z zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy w Malborku umów, w szczególności zadeklarowanego we wniosku zatrudnienia bezrobotnego, po odbytym u Pracodawcy stażu/ organizacji prac interwencyjnych itp., na wskazany w oświadczeniu/deklaracji okres.
- Zakwalifikowanie wyjaśnień wskazanych w załączniku nr 4.
Rozpatrywane będą wyłącznie wniosku złożone na aktualnym druku dołączonym do niniejszego naboru.
Kryteria rozpatrywania wniosków
Rozpatrywanie wniosków w sprawie zawarcia umów o zorganizowanie prac interwencyjnych odbywa się przez członków Komisji ds. rozpatrywania wniosków w oparciu o ustawę z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 roku w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia.
W przypadku braku możliwości sfinansowania wniosku ze środków działania 5.2 FEP 2021-2027 Powiatowy Urząd Pracy w Malborku po weryfikacji kwalifikowalności osoby zastrzega osobie możliwość sfinansowania wniosku z innych źródeł, w tym ze środków Funduszu Pracy i rezerwy Funduszu Pracy.
Wnioski niezrealizowane, które wypłynęły do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku przed dniem ogłoszenia naboru zweryfikowane zostaną pod kątem możliwości zakwalifikowania ich do projektu.
Szczegółowe informacje dot. naboru udzielane są pod numerami telefonów
- Informacje dot. prac interwencyjnych 55 555 01 99
- Informacje dot. wymogów projektu 55 555 01 98