Nabór wniosków - prace interwencyjne

Print Drukuj
Nabór wniosków pracodawców w sprawie zawarcia umów o organizację prac interwencyjnych 
 określonych w art. 51 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1265 z późn. zm.), na okres 12 miesięcy, tj. 6 miesięcy refundacji + 6 miesięcy obowiązkowego zatrudnienia po okresie refundacji
 
Powiatowy Urząd Pracy w Malborku informuje, iż od dnia 02.04.2019 r. prowadził będzie otwarty w nabór wniosków pracodawców na zorganizowanie prac interwencyjnych dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku. Urząd zastrzega sobie możliwość zamknięcia naboru wniosków w każdym czasie, z chwilą wyczerpania  przyznanego limitu środków.
 
Nabór prowadzony jest w ramach środków rezerwy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - program aktywizacji bezrobotnych rodziców powracających na rynek pracy oraz bezrobotnych opiekunów osób niepełnosprawnych
 
Definicje:
Opiekun osoby niepełnosprawnej - oznacza to członków rodziny, w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem" (Dz. U. poz. 1860 oraz z 2018 r. poz. 1076), opiekujących się dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji lub osobą niepełnosprawną ze znacznym stopniem niepełnosprawności.

Osoba powracająca z zagranicy - osoba która przed rejestracją jako osoba bezrobotna przebywała za granicą, gdzie pracowała lub prowadziła działalność gospodarczą.
 
Minimalny okres zatrudnienia łącznie z okresem refundacji to okres 12 miesięcy, tj. 6 miesięcy refundacji + 6 miesięcy obowiązkowego zatrudnienia po okresie refundacji
 
Wymagania stawiane Podmiotom/Pracodawcom ubiegającym się o organizację prac  interwencyjnych
  1. prowadzenie działalności gospodarczej przez okres co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  2. nie zaleganie z opłacaniem: danin publicznoprawnych (np. podatki, opłaty lokalne), składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
  3. podmiot/ pracodawca ubiegający się o organizację prac interwencyjnych nie mógł być karany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy,
  4. spełnienie warunków niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w określonym sektorze,
  5. złożenie poprzez wypełnienie załącznika nr 5 do wniosku o organizację prac interwencyjnych deklaracji zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończeniu prac interwencyjnych (po okresie 9 m-cy), na kolejny okres co najmniej 3 miesięcy (okres 3 miesięcy oznacza co najmniej 90 dni kalendarzowych) na podstawie umowy o pracę w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy (1/2 etatu)
  6. wywiązanie się z zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy w Malborku umów, w szczególności zadeklarowanego we wniosku zatrudnienia bezrobotnego, po odbytym u Pracodawcy stażu/ organizacji prac interwencyjnych itp., na wskazany w oświadczeniu/deklaracji okres.
Miejsce złożenia wniosku
Wnioski należy składać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku, Al. Armii Krajowej 70, pok. 14, I piętro.
 
Kryteria rozpatrywania wniosku
Rozpatrywanie wniosków w sprawie zawarcia umów o zorganizowanie prac interwencyjnych  odbywa się przez członków Komisji ds. rozpatrywania wniosków w oparciu o ustawę z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1265 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 roku w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 864).
Z uwagi na ograniczone  środki finansowe, komisja będzie rozpatrywać wnioski na bieżąco według kolejności wpływu.

Wnioski bez gwarancji zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończonych pracach interwencyjnych (po 9 miesięcznym okresie zatrudnienia wynikającym z zawartej umowy), oraz wnioski z gwarancją zatrudnienia na okres krótszy niż 3 miesiące będą rozpatrywane negatywnie.
 
Szczegółowe informacje udzielane są w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku, pok. nr 14 lub pod numerem telefonu (55) 272 33 51 wew. 324.
 
Informacje o publikacji dokumentu