Założenia projektu "Akredytacja mobilność nr 1" - Powiatowy Urząd Pracy w Malborku
Ramowy plan szkolenia
Dzień1
Otwarcie kursu: Zapytaj mnie – poznajmy się.
Metoda karuzeli: posty, obawy, oczekiwania, podstawowe zasady
Tablica na Facebooku. Tworzenie zespołu w kontekście międzynarodowym. Profil uczestnika. Czym jest kultura; Międzykulturowa góra lodowa. Ćwiczenia.
Dzień2
Zarządzanie stylem komunikacji. Asertywność w miejscu pracy. RPG.
Lunch międzykulturowy. Prezentacja kraju w sposób nieformalny. Prezentacja instytucji z skoku winda.
Rozwiązywanie konfliktów. Źródła konfliktów. Style rozwiązywania konfliktów. Wskazówki dotyczące zarządzania konfliktami w miejscu pracy. Konflikt w środowisku edukacyjnym – Forum Theater.
Mediacja i negocjacje: różne podejścia.
Odgrywanie roli: mediacja.
Dzień3
Zdefiniuj dzisiejsze środowisko szkolne UE
Wzmocnienie umiejętności w XXI wieku.
Europejskie ramy referencyjne w zakresie kompetencji kluczowych – kompetencje kluczowe.
Kluczowe kompetencje dla osób uczących się przez całe życie w społeczeństwach wielokulturowych.
Umiejętności twarde i miękkie. Kluczowe elementy poprawy kompetencji w zakresie doradztwa zawodowego.
Dzień4
Zróżnicowane nauczanie zwiększające zaangażowanie uczniów. Wyzwania stojące przed integracyjnym środowiskiem edukacyjnym.
Cechy organizacji międzykulturowych – wewnętrzna motywacja. Jak budujemy wewnętrzną motywację?
Metody motywowania kształcenia dorosłych.
Jak możemy poprawić nasz styl nauczania – osobisty plan rozwoju.
Dzień5
Czym jest kreatywność? Podstawowe zasady i korzyści płynące z kreatywności w rozwijaniu umiejętności miękkich. Sposoby, aby zwiększyć swoją kreatywność. Ćwiczenia: Starbursting metoda stymulowania kreatywności.
Kreatywność poprzez nieformalne metody w środowisku edukacyjnym. Uczenie się formalne vs. uczenie się poza formalne.
Strategie integracji za pomocą metod nieformalnych. Wzbogać edukację włączającą: 10 kreatywnych metod: warsztaty kreatywnego doświadczenia dla środowiska sprzyjającego włączeniu społecznemu.
Szkolenia będą prowadzone całościowo w wymiarze 30 godzin.