Nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych - Powiatowy Urząd Pracy w Malborku
Powiatowy Urząd Pracy w Malborku ogłasza nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych ze środków Funduszu Pracy.
Zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych osoby bezrobotnej z częściowym dofinansowaniem – refundacją kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne, które nastąpiło w wyniku zawarcia umowy ze Starostą ma na celu wsparcie bezrobotnych.
Termin naboru:
Nabór będzie trwał w trybie ciągłym, do wykorzystania środków.
Termin podpisywania umów – od połowy lipca 2025 r.
Forma złożenia dokumentów:
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć w formie:
1) Papierowej: listownie lub osobiście w Powiatowy Urząd Pracy w Malborku, aleja Armii Krajowej 70, 82-200 Malbork lub w pokoju nr 14 (I piętro)
2) Elektronicznie: portal: praca.gov.pl, e-PUAP: /pup_malbork/SkrytkaESP, e-Doręczenia: adres skrzynki: AE:PL-28327-68164-SVBWA-20
W przypadku składania wniosków za pomocą:
- e-PUAP - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
- Praca.gov.pl (usługi elektroniczne → wnioski o usługi i świadczenia z urzędu → wnioski pozostałe → pismo do urzędu (PSZ-PU) - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
- E-Doręczenia - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
Za ewentualne problemy podczas wysyłania wniosku w formie elektronicznej Urząd nie odpowiada.
Wymagania stawiane organizatorom:
- prowadzenie działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku;
- nie zaleganie z opłacaniem: danin publicznoprawnych (np. podatki, opłaty lokalne), składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
- podmiot/pracodawca ubiegający się o organizację prac interwencyjnych nie mógł być karany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy;
- spełnienie warunków niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w określonym sektorze;
- złożenie poprzez wypełnienia załącznika nr 3 do wniosku o organizację prac interwencyjnych deklaracji zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończeniu prac interwencyjnych (po okresie 9 m-cy) na kolejny okres 3 miesięcy (co najmniej 90 dni kalendarzowych) na podstawie umowy o pracę w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy (½ etatu)
- wywiązanie się z zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy w Malborku umów, w szczególności zadeklarowanego we wniosku zatrudnienia bezrobotnego, po odbytym u Pracodawcy stażu/organizacji prac interwencyjnych itp., na wskazany w oświadczeniu/deklaracji okres.
Okres refundacji:
Okres refundacji w ramach prac interwencyjnych dot. zwrotu pracodawcy części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne skierowanych bezrobotnych jaki można przyznać Wnioskodawcy wynosi od 3 do 12 miesięcy w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdego bezrobotnego, obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca.
W obecnym naborze jest to kwota 2500 zł wynagrodzenia i naliczone od tej kwoty składki na ubezpieczenia społeczne.
Kryteria rozpatrywania wniosków:
- wnioski podlegają ocenie na bieżąco, w oparciu o kolejność ich wpływu do Urzędu;
- wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do wyczerpania puli środków przeznaczonych na ich sfinansowanie;
- w sytuacji wpłynięcia do Urzędu większej ilości wniosków niż pozwalają na to środki finansowe, wnioski, które wpłynęły jako ostatnie, będą przesunięte na listę rezerwową. W powyższej sytuacji Urząd zweryfikuje, czy istnieje możliwość zwiększenia środków na ich sfinansowanie lub zostaną odrzucone we względu na brak środków finansowych na ich realizację.
W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku pod nr tel. 55 555 01 99 lub e-mail: d.szaniawska@malbork.praca.gov.pl
Dokumenty do pobrania:
- Wniosek o organizację prac interwencyjnych.
Załączniki do wniosku:
- Oświadczenie Pracodawcy – załącznik nr 1 i załącznik nr 1.1;
- Wszystkie zaświadczenia o otrzymaniu pomocy de minimis lub oświadczenie o jej nie otrzymaniu – załącznik nr 2;
- Deklaracja zatrudnienia – załącznik nr 3;
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – w celu przedstawienia informacji o których mowa w art. 37 ust 1 pkt 2 albo ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 kwietnia o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- Kopia umowy spółki cywilnej, jeżeli wniosek składa spółka cywilna (uwierzytelniona podpisem i aktualną datą);
- Pełnomocnictwo notarialne lub inny równoważny dokument w przypadku, gdy wnioskodawca wyznacza do podpisania umowy inną osobą i nie wynika to z dokumentów rejestrowych wnioskodawcy;
- Formularz krajowej oferty pracy.
Wszystkie kserokopie dołączone do wniosku muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” i opatrzone aktualną datą i podpisem Wnioskodawcy.
-
Załączniki
-
Zgłoszenia Oferty Pracy.pdf 318 KB
- 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Malborku
tel. 55 272 33 51 do 55
fax 55 272 33 51
NIP 579-15-13-795
REGON 191934480
email: gdma@praca.gov.pl , sekretariat@malbork.praca.gov.pl
- strona internetowa: https://malbork.praca.gov.pl
- https://www.facebook.com/PUPwMalborku
Numer rachunku bankowego
18 1090 1098 0000 0001 4997 9487
Fundusz Pracy:
61 1090 1098 0000 0001 4997 9489
Zatrudnianie cudzoziemców:
93 1090 1098 0000 0001 4997 9495
