Nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych - Powiatowy Urząd Pracy w Malborku

Nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Malborku ogłasza nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych ze środków Funduszu Pracy.

Zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych osoby bezrobotnej z częściowym dofinansowaniem – refundacją kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne, które nastąpiło w wyniku zawarcia umowy ze Starostą ma na celu wsparcie bezrobotnych.

Termin naboru:

Nabór będzie trwał w trybie ciągłym, do wykorzystania środków.

Termin podpisywania umów – od połowy lipca 2025 r.

Forma złożenia dokumentów:

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć w formie:

1) Papierowej: listownie lub osobiście w Powiatowy Urząd Pracy w Malborku, aleja Armii Krajowej 70, 82-200 Malbork lub w pokoju nr 14 (I piętro)

2)  Elektronicznie:  portal: praca.gov.pl, e-PUAP: /pup_malbork/SkrytkaESP, e-Doręczenia: adres skrzynki: AE:PL-28327-68164-SVBWA-20

W przypadku składania wniosków za pomocą:

  • e-PUAP - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
  • Praca.gov.pl (usługi  elektroniczne → wnioski o usługi i świadczenia z urzędu → wnioski pozostałe → pismo do urzędu (PSZ-PU) - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
  • E-Doręczenia - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.

Za ewentualne problemy podczas wysyłania wniosku w formie elektronicznej Urząd nie odpowiada.

 

Wymagania stawiane organizatorom:

  • prowadzenie działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku;
  • nie zaleganie z opłacaniem: danin publicznoprawnych (np. podatki, opłaty lokalne), składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
  • podmiot/pracodawca ubiegający się o organizację prac interwencyjnych nie mógł być karany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy;
  • spełnienie warunków niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w określonym sektorze;
  • złożenie poprzez wypełnienia załącznika nr 3 do wniosku o organizację prac interwencyjnych deklaracji zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończeniu prac interwencyjnych (po okresie 9 m-cy) na kolejny okres 3 miesięcy (co najmniej 90 dni kalendarzowych) na podstawie umowy o pracę w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy (½ etatu)
  • wywiązanie się z zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy w Malborku umów, w szczególności zadeklarowanego we wniosku zatrudnienia bezrobotnego, po odbytym u Pracodawcy stażu/organizacji prac interwencyjnych itp., na wskazany w oświadczeniu/deklaracji okres.

 

Okres refundacji:

Okres refundacji w ramach prac interwencyjnych dot. zwrotu pracodawcy części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne skierowanych bezrobotnych jaki można przyznać Wnioskodawcy wynosi od 3 do 12 miesięcy w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdego bezrobotnego, obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca.

W obecnym naborze jest to kwota 2500 zł wynagrodzenia i naliczone od tej kwoty składki na ubezpieczenia społeczne.

 

Kryteria rozpatrywania wniosków:

  • wnioski podlegają ocenie na bieżąco, w oparciu o kolejność ich wpływu do Urzędu;
  • wnioski będą przyjmowane i rozpatrywane do wyczerpania puli środków przeznaczonych na ich sfinansowanie;
  • w sytuacji wpłynięcia do Urzędu większej ilości wniosków niż pozwalają na to środki finansowe, wnioski, które  wpłynęły jako ostatnie, będą przesunięte na listę rezerwową. W powyższej sytuacji Urząd zweryfikuje,  czy istnieje możliwość zwiększenia środków na ich sfinansowanie lub zostaną odrzucone we względu na brak  środków finansowych na ich realizację.

 

W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku pod nr tel. 55 555 01 99 lub e-mail: d.szaniawska@malbork.praca.gov.pl

 

​​​​​​​Dokumenty do pobrania:

  • Wniosek o organizację prac interwencyjnych.

Załączniki do wniosku:

  1. Oświadczenie Pracodawcy – załącznik nr 1 i załącznik nr 1.1;
  2. Wszystkie zaświadczenia o otrzymaniu pomocy de minimis lub oświadczenie o jej nie otrzymaniu – załącznik nr 2;
  3. Deklaracja zatrudnienia – załącznik nr 3;
  4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – w celu przedstawienia informacji o których mowa w art. 37 ust 1 pkt 2 albo ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 kwietnia o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  5. Kopia umowy spółki cywilnej, jeżeli wniosek składa spółka cywilna (uwierzytelniona podpisem i aktualną datą);
  6. Pełnomocnictwo notarialne lub inny równoważny dokument w przypadku, gdy wnioskodawca wyznacza do podpisania umowy inną osobą i nie wynika to z dokumentów rejestrowych wnioskodawcy;
  7. Formularz krajowej oferty pracy.

Wszystkie kserokopie dołączone do wniosku muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” i opatrzone aktualną datą i podpisem Wnioskodawcy.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz