Aktualności

Zmiany w obsłudze klientów urzędów pracy od 1 czerwca 2025 r.

Informujemy, że w związku z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących rynku pracy i służb zatrudnienia, od 1 czerwca 2025 r. wprowadzony zostaje nowy model współpracy z osobami bezrobotnymi oraz poszukującymi pracy.

Każdy klient zarejestrowany w urzędzie pracy zostanie objęty opieką dedykowanego doradcy ds. zatrudnienia. Do jego zadań należeć będzie m.in.:

  •  prezentowanie dostępnych ofert pracy
  • udzielanie informacji o możliwych formach wsparcia
  • pomoc w zaplanowaniu indywidualnej ścieżki zawodowej

​​​ Sposób kontaktu z doradcą zostanie uzgodniony przy pierwszym spotkaniu w Urzędzie i może przyjąć jedną z poniższych form:

  • osobiste spotkania w urzędzie
  • rozmowy telefoniczne
  • kontakt drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą

Nowa organizacja pracy ma na celu zapewnienie bardziej efektywnego i dopasowanego do potrzeb wsparcia w aktywizacji zawodowej.

Pamiętaj! Twoim obowiązkiem jest kontakt z doradcą ds. zatrudnienia co najmniej raz na 90 dni.

Od 1 czerwca 2025 roku możesz być w ewidencji osób bezrobotnych przez okres do 3 lat.

Informacje o publikacji dokumentu